Sprogstimulering.dk
  • Hjem
  • Børn
  • Forældre
  • Frivillige
  • Professionelle
  • Forskning
  • Om
  • Blog
Sprogstimulering
online | offline

omvendt kims leg

7/3/2020

0 Comments

 
Find 15-20 genstande. Placér dem samlet så børnene kan se alle genstandene tydeligt på deres skærm. Lad børnene se på genstandene i to minutter, og læg derefter et klæde over dem. Fjern nu én af genstandende uden at børnene kan se hvad det er. Fjern klædet, og bed børnene om at identificere hvilken genstand der mangler.
Når børnene har fundet ud af hvilken genstand der mangler, igangsættes en dialog omkring denne genstand. Det er vigtigt at der bliver talt godt rundt om ordet. Det kan fx være ved at spørge til genstandens udseende, funktion, børnenes erfaring med genstanden osv. Følg børnenes initiativer til samtale, og vend derefter tilbage til legen.
Vær nysgerrig i forhold til børnenes kompetencer på deres modersmål, fx "Er der nogen der ved hvad den her hedder på andre sprog?". 

I behøver ikke at gennemgå alle 15-20 genstande. Gentag legen i det omfang I finder passende. Dialogen i legen er vigtigere end selve legen, 
Picture
Foto af Ylanite Koppens fra Pexels
0 Comments



Leave a Reply.

    Sprogstimulering af flersprogede børn

    Her deles løbende inspiration til sprogstimulering af flersprogede børn

    Arkiv

    February 2021
    July 2020
    May 2020

    Kategori

    All
    Historiefortælling

    RSS Feed

Hjem

Forskning

Om

Sprogstimulering.dk © 2021
  • Hjem
  • Børn
  • Forældre
  • Frivillige
  • Professionelle
  • Forskning
  • Om
  • Blog